Semestertider

Nu har det blivit tid över. Det har gått ett tag sen det skrevs här. Familjen har ännu inte haft någon semester tillsammans. Vecka 33 ska vi få en vecka ihop alla fyra. På tiden. Tidigare om åren har vi pusslat och fixat med semestrar för att Gabriella ska få vara hemma så länge som möjligt, slippa dagis eller fritids. Den här sommaren är det Daisy som är föremål för pusslandet. Skönt för henne att få vara hemma och mysa med familjen, även om det inte varit hela, samlad - ännu. Det har såklart varit lite turbulenta veckor med en massa gäster i och med konfirmationen men det tror jag hon har tyckt varit kul. Många har kastat boll, många har kelat och många har busat, hon har fått mycket uppmärksamhet.

Vi tjejer i familjen har varit en helg hos min moster Annette i Madängsholm. Där var också min mamma och Folke. Vi var på hantverksmässan i Hjo och det var en upplevelse. Jättemycket fint att titta på, lagom med folk, många hundar att stifta bekantskap med för Daisy och bra social träning, för Daisy alltså ;)
Jag hade ju aldrig släpat ner henne på en tillställning som Helsingborgsfestivalen där det knappt går att ta sig fram, där folk är fulla och där jag själv får panik, men här var lite lagom. Hon klarade det med bravur och fick mycket uppmärksamhet. Man märker att rasen är ovanlig och många blandar ihop den med Lagotto, som vi träffade på inte mindre än tre stycken i Hjo.

Sista semesterveckan för mig har varit lugn, Daisy har legat i skuggan i trädgården (och säkerligen varit tacksam för att vi klippt henne innan sommarvärmen) och jag i solen och njutit av livet. Vi har varit vid Örby ängar (hundbadet) några gånger och Daisy har nu upptäckt att hon faktiskt är en vattenhund. i tisdags kväll dök hon under vattnet för första gången. Häftigt!
Hon simmar glatt efter sin frisbee som är hennes bästis i vattnet. Vilken solstråle hon är vår hund. Tänk att vi tycks fått två guldklimpar Niklas och jag. De bästa av de bästa liksom. En underbar dotter och en fantastisk hund. Wow!

Nu är det jobbardags igen, snart, men bara ett par veckor. Sen ska familjen mysa!!! Det blir nog en resa norrut i landet, släkt som skall besökas.

Nu är jag på väg till Växjö för att hälsa på min blomsterskolekompis Pia en liten kortis. Tågresa med en spännande bok är enormt avkopplande.
Ha en fortsatt kanonsommar med mycket sol och bad!

RSS 2.0